Bienvenido al Blog "Pasión Vertical", la historia de un escalador, por Manel Guasch.

Esta es mi humilde aportación a este maravilloso deporte, que ha sido mi gran pasión. Os dejo fotos, vias, comentarios y otro material de como empece en el mundo de la escalada...espero que os guste. Saludos a tod@s!

jueves, 1 de mayo de 2014

2014 LA CADIRETA

Miércoles 30 de Abril, ultimo día del mes.
En Montserrat, a escalar LA CADIRETA.

Aquest dimarts teniem previst anar a la via Excelsior de la cara oest de de Sant Jeroni. Tot esmorzant a Collbató vam canviar d'idea. Ens feia mandra pujar al coll del Migdia per la costeruda canal de la Llum. Per tant, vam cercar un objectiu més proper, en aquest cas la Cadireta d'Agulles per la via Guillem & Cia. No l'haviem fet ni duiem la ressenya, però com diuen que a l'escalada hi ha d'haver un cert component d'aventura, decidírem arriscar-nos-hi.
Quan les coses no comencen bè, acostument acabar pitjor, llei de Murphy. 
Apart d'equivocar-nos al segon llarg, llarg mig en lliure i mig en artificial que vam haver de desfer, la via no ens va agradar gens. Tot i estar totalment equipada amb parabolts, encara no sé com peró vaig trobar-me muntant una reunió en dos burins amb les xapes deteriorades. Poca broma, quan vaig començar a escalar els burins em semblaven peces d'una gran seguretat. Més tard, amb l'aparició dels espits, la confiança en els burins va caure en picat. Avui en dia, amb la proliferació dels parabolt, m'esgarrifo quan he de protegir una pas amb un burí.
El cas és que la via és un seguit de balmes i desploms que es passen en artificial, amb pocs troços en lliure i que ens va deixar un mal regust. Via per a coleccionistes que en la meva opinió no té cap interés, mes enllà de fer gimnàstica amb estreps en els diversos desploms.

Tinc ben clar que no hi tornaré.


LOS CAMPEONES NO SE PIERDEN UNA...































No hay comentarios:

Publicar un comentario